pondělí 24. června 2013

Jak je to s kávou?

Ahoj děvčata,

po kratší odmlce se znovu hlásím do služby :) Včera skončilo hlasování v několikrát zmíněné Nikkčině soutěži. Výsledky a hlavně holčiny, kterým se to povedlo, si můžete prohlédnout ZDE :)

Jak už jsem asi bilionkrát psala, mám před sebou státnice. Děsně se bojím, samozřejmě. Na jídlo nemám ani pomyšlení. Vím, že to není úplně oukej, ale holt se to musí nějak přežít. Ale nejde vlastně ani tak o jídlo, jako  o ty hektolitry kávy, které denně vypiju, abych udržela mozek při smyslech. A tak mě napadlo, jak je to vůbec s kávou? Někdo říká, že je dobrá někdo špatná....kdo se v tom má vyznat?

Našla jsem si pár odborných i neodborných článků, ale strašně si všichni odporují. Jedni říkají, že je dobrá, a že pokud se to s ní moc nepřehání, tak je dokonce zdravá. Někteří píšou, že se po ní dokonce hubne. Další, že je to hrůza a děs na srdce a tlak. Všichni se ohánějí tím, že jejich tvrzení je lékařsky potvrzeno. Takže běžný smrtelník nemá šanci dozvědět se pravdu.

Já si ale osobně myslím, že kafíčko je spíš takový hřích. Tím spíše pro mě, protože bez dvou kostek cukru kafe nepozřu, takže pro mě je to kalorická bomba jak prase :) Proto kávu piju jen výjimečně, když jdeme někde posedět a je brzo na vínečko, když jsem na návštěvě anebo - a to je nejčastěji - za účelem zvyšování pozornosti. Vím, že na každého působí kafe jinak, někoho uspává, někomu nedělá nic. Já ale patřím k lidem, kterým kafe pomáhá se soustředit a jet na plné obrátky několik hodin. Nemyslím, si, že je to psychikou a nějakým placebo efektem. Když vypiju kafe, tak prostě cítím, jak se mi probudí krev v žilách, polije mě trochu horko a začínám se soustředit a opravdu konstruktivně myslet. FAKT.

Teď mi to pomáhá a jsem za to vděčná, protože se naučím asi 3x tolik učiva a ještě navíc v kratším čase. Ale upřímně vám můžu říct, že mě to teda pěkně děsí. Nemyslím si, že něco takového by mohlo být zdraví prospěšné......Neznamená to, že by se káva neměla pít vůbec. Ale stejně jako u každé jiné potraviny/nápoje je důležitá střídmost a pestrost. Neexistují špatné věci, jen existuje správné množství, které bychom si měli dodávat. Proto si myslím, že je zbytečné z pití kafe dělat nějaký denní rituál. Pít ji jen tak. Jen proto, že je zrovna ráno/poledne/odpoledne. Stejně tak nejíme každý den stejné věci a siestu si můžete vychutnat i jinak než s hrnkem kofeinu :)

A co myslíte vy? Podporujete pití kávy?


4 komentáře:

  1. Myslím, že sis odpověděla sama... Nepřehánět to, neujíždět na tom a škodlivý účinek bude minimální, jako u všeho jiného. =) Já kafe beru jako pochutinu a podle toho si ho i dávám. Piju jen latté a cappucino, jedno za týden i méně, ale myslím, že i kdyby to bylo o trochu větší množství, tak se stejně nic neděje. =) Samozřejmě je pak něco jiného, když toho kafe vypiješ za den tolik a do každého šálku přijdou dvě kostky cukru. =D Třeba ti to pak zvedne hladinu cukru v krvi a místo sladkosti si pak raději dáš další kafe, protože je sladký, aji tě "udržuje při smyslech"... Co myslíš? Možná bych to trochu zredukovala i kvůli tomu, energie získaná ze spánku a vyváženého jídelníčku ti pomůže se soustředit stejně a možná i lépe jak to kafe, i když to bude trochu náročnější skloubit s učebním plánem. =)
    Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, možná kdyby bylo víc času, tak experimentuju, ale ty nervy jsou už tak dost škodlivé pro můj organismus, takže si říkám, že to kafčo už mě nezabije. Spolužáci používají k učení guaranu, ginko, atd. To já si třeba radši udělám zelený čaj. Ale jak říkám, to kafe je u mě jen při vyjímečném stavu nouze. Ani přes ty 2 kostky cukru si na něm totiž nepochutnávám, je to jen prostředek k učení :D :) a strava teď bohužel je jen - co dům dal, není čas nakupovat :( Naštěstí máme obří zahradu, takže už máme první ředkvičky, saláty, jahody, ... :)

      Vymazat
    2. Tomu rozumím no, někdy je lepší směrovat pozornost i jinými směry a to jídle se někdy zkrátka odbyde... Ale tak co, jsme lidi. =) Kafe je určitě menší "zlo" než hnusný umělý energiťáky... brr. Ještě mě napadá, jestli máš ty čaje ráda, čaj maté se pije právě když se potřebuješ "nakopnout", třeba by nebylo špatný to zkusit? =)

      Vymazat
    3. Naštěstí už je stres pryč a já se vracím k čisté vodě a mým milovaným bylinkovým čajům. Bylinky si trhám a suším sama, něco malinko mám od přítelovy maminky. Energeťáky piju jen s vodkou a asi tak 2x do roka a i tak mi buší srdce jak o život. Jinak mi nechutnají. A o čaji maté jsem ještě neslyšela, mrknu na to. V pondělí chci jít do zdravé výživy, tak jsem zvědavá, co nakoupím :)

      Vymazat