sobota 11. května 2013

Špenátové lasagne


Co budeme potřebovat:

  • 1/2 balíčku lasagní (nejlépe těch, které se nemusí předem vařit)
  • 200 g kuřecího masa
  • 400 g špenátu (nejlepší je čerstvý listový, ale já měla doma jen špenátový mražený protlak)
  • 1 menší cibule
  • 3-4 stroužky česneku
  • 1 smetana na vaření
  • 0,4 l mléka
  • 50 g másla
  • 100 g mouky
  • sýr na posypání
  • muškátový oříšek
  • sůl 
  • pepř

Postup:
Nejdříve si nakrájíme prsa na nudličky. Spolu s cibulkou a prolisovaným česnekem je smažíme na pánvi s trochou tuku (já používám máslo). Přidáme špenát, zalijeme trochou vody a necháme chvíli provařit. Pak podlijeme smetanou (někdy ji ochutím třeba strouhanou nivou nebo jiným sýrem). Pokud je směs moc hustá, přidáme trochu mléka. Dochutíme solí a pepřem.

Ve vedlejším hrnci si mezitím připravíme bešamelovou omáčku. V rozpuštěném másle si rozmícháme mouku a chvíli pražíme. Pak přidáme trochu nastrouhaného muškátového oříšku a zalijeme rychle mlékem, aby oříšek nestihl zhořknout. Směs postupně doladíme přidáváním mouky a mléka tak, aby měla konzistenci asi jako salko.

Do pekáče dáme na dno lasagne, na ně špenátovou směs a tu přelijeme bešamelem....pak znova lasagne, špenát, bešamel a pořád dokolečka. Horní vrstva končí lasagnema a bešamelem. 
Dáme péct do vyhřáté trouby asi na 180°C po dobu 40 minut. Zhruba po 15 minutách pečení můžeme posypat sýrem. Lasagne jsou hotové, když začnou na povrchu zlátnout.

Je to úžasná mňamka, dobrou chuť! :)

Tento recept je přibližně pro 3-4 osoby. Sice se to nezdá, ale jsou velmi syté a proto stačí malinká porce.

Doba přípravy: 30 minut
Dobra pečení: 40 minut


Napište mi, jestli jste vyzkoušeli a jak vám recept chutnal.

5 komentářů:

  1. Febčo, lasagne jsou skvělé. Dělali jsme je s přítelem v pondělí a mám je až do konce týdne k obědu do práce:-) Děkuji moc za inspiraci:-D A holka, jak se máš? Jak se ti daří a jak jsi na tom? Vrátíš se ještě někdy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jeee to jsem ráda, že chutnaly :) já tady mrkla tedka asi po měsící a půl a nestačím se divit, že tady lidi pořád ještě chodí :D a navíc je nejvyšší čas začít makat do plavek, takže možná bude comeback :D

      Vymazat
  2. vypadá to lákavě, já dělám špenátové lasagne trochu jinak ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a jde to i s těma těstovinama, které se nemají vařit?

      Vymazat
    2. To nevím, to jsem nezkoušela. vždy jsem si je alespoň trochu předvařila, aby šly rolovat.

      Vymazat