čtvrtek 11. července 2013

Zdravě z mého stolu




Tahle výzva je nápad Nikki z blogu Moje tělo. Protože teď čeká miminko, cvičení je pro ni pasé. Proto vymyslela něco, co se mi strašně líbí - ochutnávací a vařící úkol. Vše samozřejmě zdravě :) Výzva platí až do konce roku a přidat se může kdokoliv. Jde o to vyzkoušet 20 nových zdravých výrobků a dále připravit 10 nových zdravých receptů. Tahle výzva je přesně dle mého gusta. Mám pocit, že jím pořád to stejné dokolečka. Miluju zkoušení nových jídel i potravin a věřím, že do konce roku se jich tu najde více než 20+10


Postupně sem budu doplňovat seznam. Některým receptům a výrobkům se pak budu věnovat v konkrétních příspěvcích v záložce Zdravě z mého stolu. Najdete tam fotky, u receptů postup přípravy a u výrobků nějaké to hodnocení. Spoustu výrobků už jsem vyzkoušela, aniž bych je fotila, takže se tady může objevit i obrázek stažený z netu, tak na to berte ohled, že je to jen ilustrační fotka a že z vás nedělám blbce :) ale myslím, že není nutné fotit každý oříšek, který vyzkouším :D :)

1) Vyzkoušet 20 nových zdravých potravin či výrobků

Můj seznam:

1.     Balkánský sýr

  • věřte nebo ne, fakt jsem ho nikdy předtím nejedla :) Nesnáším rajčata, takže jsem ani neměla tu čest ochutnat jej v šopáku. Ale chutnal mi moc, výborná věc do salátů. Určitě nekupuju naposledy.
      2.     Bryndza
  • další vynikající sýr. Úžasný, šťavnatý. Ovečky jsou fajn
      3.     Arašídové máslo
  • pamatuju si, že tuhle dobrotu jsem měla někdy v dětství a vůbec mi nechutnala. Rodiče ji koupili v domění, že je to arašídová nutela. Tehdy skončila v koši, protože ležela rok v lednici a nikdo ji nechtěl. Proto jsem teď váhala, jestli kupovat znovu, ale koupila jsem a udělala jsem dobře. Asi nikdy nebudu patřit mezi velké nadšence, kteří by s tímhle burákovým máslem snědli i vlastní botu, ale pro zpestření jídelníčku je to dobrá věc.

 4.  Mozzarella
 5.  Řecký jogurt
 6.  Sezamová tyčinka s medem, s čokoládou
 7.  Sojová tyčinka Fit s karamelem
 8.  Müssli dezert Balancita (jahoda)
 9.  Ovesná kaše Ovitte (jahoda)
 10. Nakládané cibulky
 12. 


2) Uvařit 10 zcela nových zdravých receptů

Můj seznam:
  1. Špenátový salát s tuňákem a těstovinami
  2. Okurkový salát s balkánem a česnekem
  3. Jogurtová zmrzlina s jahodami a banánem
  4. Mrkvová pomazánka
  5. Brambory ve vajíčku s anansem
  6. Zeleninový kuskus s kuřecím masem v rajčatové šťávě
  7. Kuřecí nudličky v omáčce z červené čočky
  8. Smoothie z müsli a banánu
  9. Zeleninový salát s kuřecími kousky
  10. Kuřecí prsa s jablky a kari


Žádné komentáře:

Okomentovat