středa 11. září 2013

PILOXING - recenze

Jeho revírem je fitko, jeho tempo je vražedné, jeho protivníci jsou tuky a lenost. 

PILOXING!

Určitě je mezi vámi někdo, kdo slovo piloxing slyší poprvé. Není se čemu divit, je to totiž relativně nový druh cvičení. Přišel k nám před dvěma lety z Ameriky, kde jej vytvořila původem švédská sportovkyně Viveca Jensen. Viveca se během svého života věnovala netradiční skladbě fitness aktivit, konkrétně kulturistice, boxu a také typicky ženskému baletu, tanci a také pilatesu. Skloubením těchto různorodých sportů došlo k vytvoření zbrusu nového fitness sportu – piloxingu.


Koncepci piloxingu dokonale vystihuje jeho heslo, které zní: SLEEK, SEXY, POWERFULL !

SLEEK – cvičení je elegantní. Koukáte na sebe do obřího zrcadla a cviky, které děláte jsou ladné, jsou ženské a jsou krásné na pohled. Tyto momenty jsou zařazeny pro protažení, uvolnění, zklidnění tepovky a také pro radost. Pro radost z pohybu a ze sebe sama.

SEXY – piloxing je zatraceně sexy. Obsahuje řadu tanečků, vrtění, kroutění zadečkem, pohupování boky a nemůže chybět ani vrtění prsy v předklonu J

POWERFULL – snad nejdůležitějším smyslem tohoto cvičení je ukázat, že ženy nejsou žádné trasořitky, ale že jsou také silné -  a to jak fyzicky, tak psychicky. Využívají se prvky z boxu, rychlé a přesné údery a výkopy.

Ačkoliv se kombinace pilatesu, baletu a boxu může zdát šílená, já si myslím, že je geniální. Cvičení je zábavné, dynamické, výbušné. Chvíli se cítite jako labutě, chvíli jako sexy dračice a o pár vteřin později jako Xena, královna meče J

Tahle kombinace ale není skvělá jen v tom, že je zábavná a cvičení utíká jako voda (i když to je taky významné plus). Důležité je, že všechny pohyby mají svůj smysl. Tempo se zrychluje a zpomaluje tak, že si pořád držíte ideální tepovku a tak můžete vesele celou hodinu spalovat a přitom zpevňovat a formovat tělo pomocí pilates prvků.




A jak cvičení probíhá?

Cvičí se na boso, aby se dokonale využila váha těla a mohlo se pracovat s rovnováhou Komu je cvičení naboso nepříjemné, může si koupit, popř. půjčit speciální protiskluzové ponožky.  Na dlaně se upínají speciální rukavičky. Mají 250 nebo 500 g, závisí na zdatnosti. Rukavičky se upínají na suchý zip a vypadají trochu jako chrániče rukou na kole. Já jsem na naší lekci rukavičky neměla. Zaprvé – nikdo se mi nezmínil, že jejich půjčení není součástí „vstupného“, ale že si je musím donést, resp. objednat originální piloxingové rukavice z Ameriky (jiné prý nesmí být - asi součást piloxing licence),  zadruhé stojí okolo 500,- a zatřetí – myslím, že je prozatím nepotřebuji. Moje kondice je opravdu mizerná a nepotřebuji si přidělávat další zátěž :D  

Lekce Piloxingu trvala hodinu. Cvičí se v sále se zrcadly, které zde nehrají jen roli sebekontroly aneb
„dělám to stejně jako ostatní?“  ale plní účel psychologický. Do zrcadla se nedíváte na ostatní, ale na sebe. Na to, jak vám to sluší, jak se hezky vlníte a jak z vás září sex-appeal a výbušnost. Na rozdíl od Jillianina 30 Day Shred, tady neexistuje žádné konrkétní schéma, podle kterého by byly cviky zařazovány. Jednotlivé sleek, sexy a powerfull cviky se střídají a prolínají náhodně. Jediná prvidelnost, které jsem si všimla je, že asi prvních 15 minut bylo ve svižnějším tempu, aby se tepovka rozhýbala, a zbytek byl udržovací. Tím nemyslím, že by se tempo nějak výrazně zvolnilo, to v žádném případě. Pořád  jsem byla zpocená jak vrata od chlíva. Ale nešlo se do nějakých extrémů. Častěji se zařazovaly prvky z baletu, vydýchávání a tanečky. Prostě ať je člověk pořád v pohybu, ale ne v infarktovém stavu. Na konci lekce je pak zařazeno 10 minut posilování břicha na podložce a samozřejmě závěrečné protažení a nesmí chybět skupinové zvolání hesla „SLEEK, SEXY, POWERFULL“

Závěrem:
Jak sami vidíte, zamilovala jsem se. Je to úžasné cvičení. Kromě všech výhod, které už jsem v článku vypsala bych chtěla zmínit i to, že ačkoliv nejsem trénovaná a hodina mi dala opravdu hodně zabrat, nebolí mě žádné svaly. Při piloxingu je zařazeno tolik protahování, že má prostě paní Bolest smůlu :P


PS: Na další lekci jdu ve čtvrtek večer a už teď se nemůžu dočkat. Doufám, že to některá z vás taky zkusí. Určitě mi pak napište, jak se vám to líbilo.

Pěkná recenze TADY :) 

5 komentářů:

  1. O piloxingu už jsem slyšela a ráda bych to vyzkoušela, bohužel tam, kde mám roční permanentku tento druh cvičení nevedou. Škoda.
    Držím palce, ať ti elán vydrží i nadále a opět se rychle dostaneš do formy)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je škoda. Fakt to stojí za to :) a děkuji, budu se snažit :))

      Vymazat
  2. Neznám nic lepšího ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, sháním kvalitní oblečení na cvičení piloxingu.V teplákách tam moc nezapadnu a není to zrovna to pravé. V čem cvičíte? Můžete něco doporučit? Díky.

    OdpovědětVymazat
  4. U piloxingu se hodně zapotíš, chce to oblečení z kvalitního materiálu. Aby ti to sálo pot a aby se ti to taky dobře udržovalo. Hlavní barvou jsou černá a růžová.Já to cvičím v legínách a tílku nebo ve sportovní podprsence. A boty na to nepotřebuješ, správně se to cvičí bez nich, ale když mě hodně bolí, tak si je taky vezmu. Jinak oblečení na piloxing mám z netu,protože u nás nemají ze sportovního oblečení skoro vůbec nic.

    OdpovědětVymazat