pondělí 21. října 2013

Pořad Herbář



 Trvalo to sice dlouho, ale konečně se na naše obrazovky dostal gastronomický pořad, který je určen pro lidi, kteří se zajímají o zdravý životní styl. Asi nikoho nepřekvapí, že jej má na svědomí Česká televize. Překvapením ale je, že pořad je udělaný moc hezky a vtipně  a rozhodně se neřadí do škatulky typických dokumentů, kde se na vás vychrlí tucty informací, které jsou většině z nás stejně k ničemu.

Slovy samotné televize je Herbář  
„magazín, ve kterém se představí přes třicet nejběžnějších bylin, vysvětlí jejich příznivé účinky a předvedou snadné využití v každodenní praxi. Bude se sbírat, sušit, vařit, zavařovat, péct, vyrábět se masti, krémy, parfémy, tinktury, odvary, šťávy a také čaje. Podle receptů našich babiček i podle moderní doby.“

No nevím, jak vy, ale já zbožňuju sbírání, sušení, vaření, zavařování, pečení, vyrábění mastiček, krémů, parfémů, tinktur, odvarů, šťáv a čajů. :-)


Výrazným plusem je (kromě hromady receptů, tipů a zajímavostí) sehraná a velmi sympatická dvojice moderátorek s příjemnými hlasy a vůbec celkový vizuální dojem. Slečny jsou krásně tématicky oblečené a upravené, obraz má nádhernou barvu. A všechno všecičko, třeba i obyčejná kopřiva, najednou vypadá k zulíbání překrásně. Z Herbáře na mne dýchá obrovská pohoda.

Ale nikdy se nezavděčíte všem. V diskuzi k tomuto pořadu se třeba našlo pár lidí, kterým vadí, že se vysílá až teď, kdy už je doba pro sbírání většiny bylinek a jiných plodin pryč. Mě osobně to srdíčko netrhá. Vím, že díly budou na internetu viset do aleluja a můžu se prozatím kochat tím, co bych ráda udělala. Inspirace totiž není nikdy dost a já se můžu alespoň těšit na jaro :-)

Jediné, co mě trošku mrzí je vysílací čas, který mi moc nevyhovuje (neděle podvečer). Ale naštěstí – což je už asi milionté plus – všechny díly a recepty najdete na stránkách ČT.

Abyste ale neřekli, že pořad jen vychvaluju, našla jsem na něm i něco negativního -  má jen 11 dílů :-( :D


První dva díly už byly odvysílané a můžete se na ně mrknout tady:

Díl 1 - Jídlo jako lék

Díl 2 - Kouzlo domácí kosmetiky


A v neděli na nás čeká 3. díl s názvem - Hubnutí. Jupíííí :)

2 komentáře:

  1. Četla jsem o tomto pořadu v časopise, takže se určitě mrknut alespoň na internet. ;) Díky za připomenutí. :))

    OdpovědětVymazat