neděle 20. října 2013

Zapečené kuřecí prso s jablky a kari

Včera jsem neměla moc času a proto jsem si připravila tuhletu rychlovku. A když říkám rychlovku, nemyslím tím rychle hotové, nýbrž bezpracné. Recept jsem si jako vždy vymyslela sama podle toho, na co jsem měla chuť a dopadlo to, myslím skvěle :-)

Na jednu porci potřebujeme:
  • kuřecí prso
  • plátek šunky
  • 1/2 jablka
  • 1/2 kelímku bílého jogurtu (nebo zakysanky)
  • sýr
  • 1/2 stroužku česneku
  • kari
  • grilovací koření
  • olej, sůl, pepř

Postup:

  1. Naklepané a osolené maso jsem natřela kapkou oleje z obou stran a vložila do zapékací mísy
  2. Na prso jsem dala plátek šunky a na měsíčky nakrájené jablko posypané grilovacím kořením
  3. Takto jsem to dala péct do trouby na 220°C. 
  4. Po 10-15 minutách jsem kuře "namazala" směsí zakysané smetany s česnekem a kari. Opět jsem na chvíli dala rozpéct. 
  5. Pět minut před koncem jsem pak půlku porce posypala strouhaným sýrem (Gran Moravia - je boží) a na druhou půlku jsem dala dva plátky mozzarelly. Dva druhy sýrů není nutnost, je to jen moje rozežranost :D  
   K téhle baště jsem si udělala dlouhozrnnou rýži s cibulkou a bylo to vynikající.

Tip 1: Jablka jsem měla se slupkou, ale příště to zkusím bez ní. Při pečení se totiž od jablka oddělila a samostatná není nic moc. Ale třeba v ní jsou alespoň vitamínky, nechám to na vás.

Tip 2: Samozřejmě jde jablko nahradit jiným ovocem. Přemýšlela jsem o ananasu nebo hrušce, tak třeba příště :-)

1 komentář: