čtvrtek 3. října 2013

Upřesnění motivačního kalendáře a výsledky prvního dne

Tak trochu se za sebe stydím. Ti bystřejší, kteří už zaregistrovali můj vyplněný smajlíkový kalendář za včerejší den si o mě musí myslet, že jsem úplně pitomá. A ani vám to nebudu vyvracet, protože jsem fakt na liskanec. Něco si řeknu a hned druhý den půlku nedodržím....

Mám v kalendáři hned první den dva šklebíky. Hned vysvětlím - Po ránu mi to moc nemyslí a proto jsem s čistým svědomím, že nedělám  nic špatného, zblajzla kus maminčiny buchty k snídani = šklebík u „sladkostí“. Do toho jsem včera vůbec nestíhala a večer jsme měla narozeninovou oslavu, takže jsem měla hromadu chystání, pečení a uklízení, takže nakonec mi nezbyl čas ani na pár blbých dřepů natož na fitko= šklebík za cvičení.

Chtěla jsem Vás ale upozornit na takovou novinku a specialitku  mého (doufejme, že teď už motivačního) kalendáře:

Trochu jsem změnila podmínky toho, kdy si budu dávat zeleného smajlíka za jídlo. Nebude to za 100%  zdravá jídla ten den, ale za dodržení  KJ, které si hlídám  na STOBu... K této změně jsem se rozhodla hned ze 4 logických důvodů:

1)     Je pro mne důležitější hlídat si energetickou hodnotu a skladbu jídla (sacharidy,bílkoviny,tuky). Můžu jíst zdravě, jak chci, ale pokud si naložím velké porce byť sebezdravějších potravin,  tak jsem stejně tam, kde jsem byla – na začátku.

2)     Špatně se to hodnotí. Jeden říká tohle, druhý tamto. A dohromady mám jen hrubou představu, co je dobře.

3)     Je to psychicky a časově náročné. Nejsem a ani nikdy nechci být tak zatvrzelá, abych si doma vařila extra jídlo a pohrdala tím, co je uvařeno pro všechny. Příjde mi to přehnané. Když mám čas a chuť nebo jsem doma sama - uvařím si, ale není to každodenně. To stejné platí o návštěvách – a my se s rodinou navštěvujeme opravdu často. Nebudu sedět celé odpoledne hladová u prohýbajícího se stolu, protože příbuzní nemají celozrnný chléb a zeleninu…A už vůbec si nebudu  nosit s sebou krabičky se svým jídlem. To mi připadá krajně neslušné.


4)     Je to demotivující. Ze všech výše popsaných důvodů je jasné, že jíst každý den jen a jen zdravá jídla je hodně náročné  a „uletět“ je naproti tomu dost snadné. Abych to upřesnila – jsem  na sebe dost přísná a sebemenší náznak něčeho nezdravého automaticky hodnotím jako porušení pravidel. Proto je mi jasné, že bych zde dříve nebo později měla samé červené smajlíky. Nevím, jak  to máte vy, ale mne neúspěch demotivuje a nakonec vede k tomu, že se na to vykašlu úplně. A to nechci.

Veškeré ostatní sloupečky jsou, myslím celkem jasné, ale pro osvěžení:
  •      Cvičení - jakýkoliv sport/pohyb...střídám fitko se cvičením doma.
  •      Pití - vypít alespoň 2 litry denně
  •      Sladkosti - nejíst sladké a nesladit
  •      Spánek - spát alespoň 7 hodin denně

Už teď můžu prozradit, že dnešek se mi povedl malinko lépe, ale ještě mám před sebou hopsání s činkami. Ale o tom víc až zítra :)

Mějte se, smějte se a nezapomeňte se chodit dívat na mně a Kačku!

Tak zase zítra! Ahoooj :)

2 komentáře:

  1. Tak jsem s dovolením převzala tvoje body, protože jsou rozumné a bude se to s nimi snáze držet:-) Ač teda sladké nemám omezené tak striktně, protože narozdíl od tebe mi přijde dobré, dát si občas trošku (třeba dopoledne nebo ráno), ale nepřehnat to, než striktní držení bez sladkého úplně. Dneska jsem například měla u babičky na dopolední svačině buchtu, ale protože mi vyšly jak kJ, tak poměr živin, tak se tím nestresuju a ponechala jsem si zeleného veselého smajlíka. Jinak zatím mi to jde pěkně, co ty? Držíš se?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj..no jde to teď nějak blbě :D nemám moc času, tak si vše značím jen na papír a co nejdřív to sem hodím. Možná ještě dnes, pokud mi vyjde čas :) a jsem ráda, že jsi body převzala. Ale nevím, jestli je to dobře nebo špatně..jen mi to osobně vyhovuje víc. A s tím sladkým - já to fakt nesmím..zaprvé mám náběh na cukrovku po taťkovi a za druhé čím víc cukru mám, tím víc ho chci..takže to fakt musím rapidně omezit. Ale nepoštěstí se každý den. Zrovna dnes jsem sladké měla...a ne jedno :-/

      Vymazat